8 GECE 8 GÜN KARADENİZ-DOĞU TURU

6-12 Yaş Çocuk Fiyatlandırması
(kişi başı)
Tur Kategorisi
  SİVAS-ERZİNCAN-ERZURUM-KARS-ARTVİN-BATUM-RİZE-TRABZON-ORDU-GİRESUN-SAMSUN-AMASYA
8 GÜN 8 GECE

1. GÜN :

Kuşadası Saydam Önünden saat 17.00 da.Davutlar Belediye Binası Önü Saat 17:30’da.Söke Öğretmen Evi Önü Saat 18:00’da.Aydın Belirtilen Güzergahlar önünden saat 18:40’da  siz değerli misafirlerimizi  alarak Sivas Yolculuğumuza başlıyoruz.

2.GÜN:

Sivas Ulu Camii, Buruciye Medresesi, Çifte Minare, Sivas Kongre Binası, Hafik, İmranlı, Erzincan Bakırcılar Çarşısı, Tercan, Aşkale, Erzurum Ulu Camii, Çifte Minare, Taşhan

Yolda Alacağımız (Ekstra) Kahvaltı Sonrasında Cumhuriyet Kenti Sivas’a doğru yola çıkıyoruz. Sivas’ta II. Kılıç Arslan’ın oğlu Kutbeddin Melik Şah’ın 1196-1197 yılında mimar Kul Ahi’ye inşa ettirdiği Ulu Camii’ni, 1271 yılında, III. Gıyaseddin Keyhüsrev zamanında Muzafferüddin Burucirdi tarafından yaptırılmış Buruciye Medresesi’ni, 1217 yılında Anadolu Selçuklu Devleti Sultanı I. İzzeddin Keykavus tarafından yapılan Şifaiye Medresesi’ni ve 1271 yılında İlhanlılar Veziri Şemseddin Cüveyni tarafından yaptırılmış Çifte Minareli Medresesi’ni gezip 2 Eylül-18 Aralık 1919 tarihleri arasında “Milli Mücadele Karargâhı” olarak kullanılan Sivas Kongre Binası’nı panoramik izleyip 1873 yılında Koçhisar adıyla kaza olmuş Hafik, 1174 yılında Selçuklular’ın hüküm sürdüğü İmranlı İstikameti ile Mengüceklilere başkentlik yapmış, 13 Mart 1992 tarihinde meydana gelen 6.6Mw büyüklüğünde deprem sonucu yeniden inşaa edilen Erzincan’a ulaşarak Verilecek Öğle Yemeği Molası Sonrası Saltukoğulları Hükümdarı II. İzzettin Saltuk’un kızı, 1191 yılında hükümdar olmuş Mama Hatun Külliye’sini aracımızdan izleyerek, Aşkale istikameti ile 1517 tarihinde Yavuz Sultan Selim`in Osmanlı yönetimine bağladığı Erzurum’a ulaşıyoruz. Erzurum’da Alaattin Keykubat’ın kızı Hundi Hatun veya İlhanlı hanedanlarından Padişah Hatun tarafından yaptırılmış Çifte Minareli Medrese, 1179 yılında Saltuklu Melik Nasirüddün Muhammed Bey’in döneminde inşa edilmiş Ulu Camii ve 1561 yılında Kanuni Sultan Süleyman’ın sadrazamı ve aynı zamanda damadı olan Rüstem Paşa tarafından inşa ettirilmiş Taş Han’ı gezdikten sonra Erzurum’daki Otelimize Ulaşıyoruz. Akşam Yemeği ve Konaklama Otelimizde.

1. GÜN:

Sabah kahvaltının ardından otelden ayrılıp RİZE ‘Ye varıyoruz.Rize de ilk durağımız AYDER YAYLASI. Burada HORON TEPESİ’ndeki GELİN TÜLÜ ŞELALESİ’ni resimledikten sonra serbest zamanda yöresel ürünler alışverişimizi yapıyoruz.Yayladan inerken yolumuzun üzerindeki TARİHİ TAŞ KÖPRÜ’yü fotoğraflıyoruz.Ayder gezimizi tamamladıktan ardından , Çat Vadisi’nden giriş yapıp 200 yıllık Şen yuva köprüsü, Zil Kale- Palovit Vadisi, Palovit Şelalesi geziyoruz.Konaklama ve akşam yemeğimiz Otelimiz’de.

4.GÜN  :

Kahvaltı sonrası otelimizden ayrılıyoruz. Borçkaya gidiyoruz.Yaylada harika bir doğa bizi bekliyor olacak.Buradan sonra Borçkada vereceğimiz serbest zamanda  öğle yemeğimizi burada aldıktan sonra Karagöl’e geçiyoruz . Sarp sınır kapısına hareket ediyoruz.Buradaki gümrük işlemlerini tamamladıktan sonra GÜRCİSTAN /ACARA Bölgesine geçiyoruz.Batum şehir merkezine dogru ilerlerken Bayburt’dan doğup Batum sınırlarına kadar kendine keskin çizgiler oluşturan Çoruh nehrini ve üzerindeki Gonio köprüsünü göreceğiz. Batum merkezde öğle yemeği molamızı aldıktan sonra şehir turumuz başlayacak.Medea heykeli’ni Batum limanını ve Avrupa Meydanını göreceğiz.Alışveriş için serbest zaman sonrası Batum’dan ayrılıyoruz.Konaklama ve akşam yemeğimiz otelimize yerleşiyoruz .

5.GÜN:

Sabah kahvaltısının ardından otelden ayrılarak Çayeli’nde Rize bezi alışverişi sonrası Karadeniz’in ilk simgelerinden olan UZUNGÖL’e hareket ediyoruz. Muhteşem göl manzarasını fotoğraflayıp öğle yemeğimizi yada serbest olarak aldıktan sonra meşhur Sürmene Bıçak alışverişi yapmak için Bıçak atölyesine gireceğiz.Burada bilgi alıp alışveriş yaptıktan sonra Çay Farbikasına geçeceğiz.Çayın her halinin bulunduğu fabrikada bilgi alıp üretim yerini geziyoruz.Ve çaylarımızı tadarken alışveriş için zamanımız olacaktır.Buradan sonra Trabzon’a hareket ediyoruz konaklamamız KAYABAŞI YAYLASINDA olacaktır.

1. GÜN :

Oteldeki kahvaltımızın ardından Maçka istikametine doğru ilerliyoruz.Maçka’dan Karadeniz Bölgesinin en eski tapınağı ve doğanın eşsiz güzellikteki yerinde yapılmış olan SÜMELA MANASTIRI’ na çıkıyoruz.Yaklaşık 2 saat süren bu ziyaret sonrası Atatürk Köşkünü gezeceğiz.Burada harika eseri görüp fotoğraf çekildikten sonra meşhur telkâri atölyesine geçeceğiz.Yapımı hakkında bilgi alıp alışveriş için zamanımız olacaktır.Buradan sonra Akçaabat ‘ a dönüyoruz.Öğle yemeğimizi burada Meşhur Akçaabat Köftesi yiyeceğiz.Yemekten sonra. Giresun’da ki otelimize geçiyoruz.akşam yemeği otelimizde.

7.GÜN  :

Kahvaltıdan sonra direk Ordu’ya hareket ediyoruz. Ordu’da Fındık alışverişi için kısa bir zamanımız olacaktır.Buradan sonra Teleferik ile Ordu Boztepe ‘ye çıkıyoruz.Müthiş Karadeniz manzarası eşliğinde kahvelerimizi yudumladıktan sonra Samsun ‘a hareket.Samsun ‘da bizi BANDIRMA GEMİSİ karşılıyor gemiyi görüp Dünyaca ünlü KRIPEL’in ATATÜRK HEYKELİNİ görüyoruz.Samsun ziyareti sonrası.Akşam yemeği için otelimize geçiyoruz.Konaklama Samsun’da ki otelimizde.

1. GÜN :

Kahvaltı sonrası Amasya’ya hareket ediyoruz.Amasya merkezde Amasya müzesi ve Kaya mezarlarını görüp Yeşilırmak nehrini fotoğraflayıp Çorum ‘a doğru hareket ediyoruz.Çorum’da leblebi alışverişimizi tamamlayıp yolda vereceğimiz molalarla sizleri aldığımız yerlere bırakmak için Aydın ve İzmir’e ulaşıyoruz. Tarih, kültür ve doğa ile iç içe turun ardından, tatlı yorgunluklar ve bir sonraki Aden Tur gezisine katılacak olabilmenin heyecanı ile tekrar buluşmak üzere ayrılıyoruz Bir dahaki ADEN TUR organizasyonunda buluşmak üzere vedalaşıyoruz.